-->

Friday, July 26, 2013

GANDHI WATAK KEPIMPINAN UTAMA KEMERDEKAAN INDIA
Malam ini, aku tak dapat tidur, tak tahu kenapa..
Kebiasaannya lepas baca buku dan quran, aku boleh tidur..tapi, hari ini rasa lain...
mungkin, aku banyak sangat berfikir tentang masa depan..tentang perkara yang tak pasti..
biasalah, perancangan masa depan itu perlu, dan tawakal itu mesti..

Jadi, malam ini aku tergerak, untuk share sesuatu pada sahabat-sahabat semua, baru baca sedikit mengenai dia tadi. Tentang seorang insan bernama GANDHI...yaa, tokoh kemerdekaan India. Stephen R Covey dalam bukunya the 8th habits highlight tentang tokoh ini..dan dia sangat recommend untuk kita melihat movie GANDHI ini. Kerana ia dapat membantu kita dalam melihat ciri-ciri kepimpinan yang sangat bagus. Aku tertarik dengan Gandhi, entahlah, aku tak pasti, tapi hati kecil aku kata, aku patut kaji mengenai tokoh India ini, kerana, ia ada persamaan dengan tokoh agung kita, Rasulullah s.a.w, dari segi pengorbanan, character, belief dan lain2. memang kita tak boleh samakan Rasulullah s.a.w dengan Gandhi, tapi ada persamaan antara mereka, iaitu PEMIMPIN YANG BERPENGARUH.



Aku rindu Rasulullah, dan aku ingin menjadi insan, yang mempunyai keperibadian dan matlamat seperti Rasulullah.

Baik, akhir kata, I personally strongly recommended that you watch the film GANDHI dan MUHAMMAD.

“Be the change that you wish to see in the world.” 
Mahatma Gandhi

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

2 comments:

  1. Salam. Tidak dinafikan Mahatma Gandhi merupakan antara yang mempunyai ciri-ciri leadership, dan tersenarai antara 100 orang paling berpengaruh di dunia. Namun Rasulullah S.A.W. merupakan no.1 dalam ranking tersebut antara pemimpin paling berpengaruh di dunia!

    ReplyDelete

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia