-->

Wednesday, July 17, 2013

Belajar Untuk Membuat Silap

Kita tinggal dalam culture dimana kesilapan adalah kematian.. 

apa terjadi kalau aku silap tanya? kalau aku silap jawab soalan? apa terjadi kalau aku silap cakap dalam interview ini? 

kalau kita buat silap, kita sering kali dilabel sebagai orang yang kurang cerdik dan orang yang lemah...

kita diajar untuk takut pada kesilapan..(nampak macam betul tapi, tak berapa betul)..kita takut untuk buat silap sehingga kita jadi pengecut untuk mencuba sesuatu yang baru..

sehingga kita takut untuk mencapai impian kita yang sebenar..takut untuk menceburi bidang business..takut untuk mencabar diri...sehinggakan kita play safe, dan buat ala ala saja...

aku nak makan gaji je lah..janji stabil (ye ke stabil)...eloklah aku kerja bawah orang dari aku ambik resiko buat business..bahaya2

apabila kita membuat silap, kita pasti belajar sesuatu yang baru..dari situlah kita tingkatkan diri kita.. jangan takut untuk buat silap...tapi takut untuk menyesal di kemudian hari..

kesilapan kita adalah resepi kejayaan kita...

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia