-->

Saturday, April 27, 2013

At The End of The Day Kebenaran Itu Pasti
At the end of the day, the truth will reveal...

Dunia akhir zaman ternyata dunia yang dipenuhi dan dikotori dengan fitnah-fitnah. Kebenaran dibisukan daripada dicerita, kemudian dipekakkan juga telinga manusia dengan hiburan, kelalaian, tomahan dan segala macam agar suara kebenaran tidak kedengaran.


zaman ini betul-betul gila, seolah olah ada yang bermain perjanjian dengan si musuh nyata (SYAITAN). Ini tidak dinafikan, dalam sirah Rasulullah s.a.w sendiri, penglibatan iblis menghasut pemimpin kafir quraish untuk membunuh Rasulullah kita memang tidak dapat dinafikan. Ini berlaku dalam sirah, dimana iblis menyerupai seorang orang tua, lalu dia memberi cadangan "GILA" supaya mereka kaum kafir quraish untuk membunuh Rasul kita.

At the end of the day
"Listen to our heart"

jika kita menjaga solat kita, menjaga hubungan kita dengan ALLAH, menjaga hubungan kita sesama manusia, ditambahi dengan ilmu-ilmu bermanfaat, ilmu agama dan lain-lain.. di sinilah, suara kebenaran akan muncul dalam diri, dan ia juga akan membisik pada hati, inilah "kata hati" yang boleh kita ikuti. disini jugalah,  akan lahir KEBERANIAN dalam diri untuk menegakkan kebenaran.


bukankah ini yang dituntut dalam Islam?

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia