-->

Monday, May 6, 2013

Keperitan Yang Dirasa
Dengarlah suara hati;

"stressnya aku di tempat kerja ni!"
"arghh...aku buntu, tersekat dalam kehidupan yang sangat membosankan!"
"aku takda hidup, penat-penat...."
"aku tak dihargai..aku ini takda nilai ka?"
"mereka tak kenal potensi aku...mereka juga macam tak nak tahu..sedihnya"
"aku stress!! dengan hidup macam ni"
"mungkin aku tak mempunyai kekuatan yang cukup...lemahnya aku"
"ada aku, takda aku..sama jaa...aku tak diperlukan"
"aku kesunyian...sepi"
"hutang-hutang..giler hidup ini"
"aku mual dengan politik kotor..tolonglah"
"benci aku!..kaki KIPAS betul...tu sebab boleh berjaya"
"bosannya...bosannya...bosannya"
"satu hari nanti, aku pasti balas dendam..."
"isteri aku tak lawa lah..macam mana ni..perasaan semakin pudar"
"boyfriend aku curang!!..."
"aku tak mampu buat perubahan..."
"biarlah dia berjaya..aku tak sehebat dia"
"bolehkah aku mempercayai dia lagi??"


ini merupakan suara-suara manusia di tempat kerja, hubungan sosial, di tempat belajar, keluarga, ia adalah suara hati kehidupan manusia.

tapi, bukan suara ini yang kita nak...suara-suara seperti ini menyebabkan kita terpesong dari makna kehidupan. kita nak buang semua ini.

mengekalkan suara-suara ini dalam diri, menumbuhkan penyakit dalam diri... sakit hati...dan hati mula menjadi gelap..

banyak-banyakkanlah istighfar..

insyaallah, ada mampu mengubahnya..ada sesuatu yang perlu anda cari dulu..

haaa?? apa dia?

(^_^) tunggu nah...cukuplah dulu sekadar kita sedar bahawa ada suara hati yang perit kita rasa dalam diri, dan kita tahu bahawa kita kena ubahkan ia menjadi sesuatu yang kita mahu...sekian dulu..salam

"Suara Hati perlu dicari, agar impian menjadi realiti"

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia