-->

Friday, May 3, 2013

Hubungan dengan Israel
ada sesetengah orang ingin menjadikan isu ini sebagai bahan politik...hmmm..interesting
jadi, macam biasa aku akan buat pencerahan dalam isu ini...
untuk mendapatkan artikel full, sila ke link berikut CLICK HERE

berikut adalah kenyataan dari Ustaz Hafidzi Mohd Noor, Pengurusi Al Aqsa Sharif

Ketika sibuk isu kenyataan Anwar ttg Israel, saya diburu oleh media untuk mengulas kenyataan tersebut dgn harapan saya menghentam DSAI. Jawapan saya ialah 'It is the case of the pot calling the kettle black" - Ini adalah satu keadaan di mana periuk mengatakan kuali hitam (wal hal dua kali lima sahaja).
Cuba teliti kenyataan Menteri Luar Malaysia (Datuk Anifah Aman) spt berikut: 

ucapan Menteri Luar ketika Perbahasan Perhimpunan Agung PBB Sesi ke-66 pada 27hb September 2011 di New York (GENERAL DEBATE OF THE 66TH SESSION OF THE UNITED NATIONS GENERAL ASSEMBLY). 

"Malaysia fully supports the legitimate rights of the Palestinian people for an independent State of Palestine, based on the two-state solution, taking into account the security concerns of both parties (Israel and Palestine)." 

Ternyata dari kenyataan Menteri Luar Negara, dasar Malaysia adalah bersedia menghormati hak rakyat Palestin dan Israel untuk menikmati keamanan dan kedamaian.

Bandingkan dengan kenyataan DSAI: "I support all efforts to protect the security of the state of Israel," said Mr. Anwar, although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians."

(DSAI menegaskan bahawa kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan itu merangkumi hak untuk mendirikan negara sendiri serta tidak terus dizalimi. Saya juga mengungkapkan bahawa jika syarat ini dipenuhi maka wajarlah hak rakyat Israel juga dihormati.)

Jadi nasehat saya tak payahlah kenyataan DSAI ini diputar belit untuk modal politik kerana ibarat menampar air di dulang, terpercik ke muka sendiri..

ini adalah comment dari orang kuat Al Aqsa Shariff, orang yang berjuang di Palestine, secara specifnya di GAZA.

ertinya apa? patutkah kita menilai hanya pada satu pihak?

dan tanya pada diri..
satu lagi;


 Yusuf al Qardawi, ulama besar Islam... Recep Tayip erdogan, ketua menteri TURKY.. Dr Mosri, menteri Mesir, khaled Mashaal, pemimpin HAMAS...mereka juga berhasrat untuk melakukan hubungan diplomatik dengan MALAYSIA, apabila PR menang..dan mereka memang mengagumi PR, terutamanya gerakan Islam di MALAYSIA..

tambahan lagi, Dr Yusuf Al Qardawi menyebut dalam surat terbukanya mengatakan bahawa DSAI adalah orang yang paling layak menjadi menteri di MALAYSIA..


Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia