-->

Monday, May 6, 2013

Impian Mesti Mau Besar


Dream Big, atau dalam bahasa kitanya ialah "bercita cita besar". John Maxwell, seorang pakar dalam bidang motivasi berkata, "Dream Big is something beyond our comfort zone" atau dalam bahasa kitanya ialah "bercita cita besar ini adalah sesuatu yang luar dari ruangan selesa kita".

jap..jap..apa itu comfort zone(ruang selesa)?

haa..inilah sesuatu yang orang melayu terperangkap. Kita sebenarnya terperangkap dengan kehidupan yang selesa dan bersahaja. yaa, nampak cool, dan rilex, tapi hakikatnya ia adalah TIDAK..not at it.

aku ada kereta, ada rumah, ada anak bini okay dah tu..nak apa lagi..
aku dah ada degree, okay lah tu, buat apa nak belajar tinggi-tinggi...
ehh, gaji aku RM2000 sebulan, okay lah tuu..
aku pakai VIVA, okay lah tuu..cukup lah..
hari-hari aku kena maki dengan boss..okay lah..janji kerja dalam air cond..

inilah comfort zone, ruang selesa yang diri kita sendiri bina, sehingga hilang perkataan "challenge" "berdaya saing" "buat yang terbaik!"  "aku nak jadi yang terbaik!" dalam diri kita, dan lebih parah lagi, kita sandarkan perkataan "bersyukurlah"..

adeh...tepek dahi aku..

Islam tak ajar macam itu..takpa, lain kali kita bincang pula bab syukur yang sebenarnya...sejarah membuktikannya..

"Selamat Mengapai Cita-Cita kita yang BESAR"

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia