-->

Wednesday, October 19, 2011

NEWS: SAMBUTAN TAHANAN DARI GAZA

Imej


19 Oktober 2011 - Puluhan ribu rakyat Gaza keluar bagi menyambut dan meraikan pembebasan tahanan dalam pertukaran tahanan antara Israel dan Hamas.

Ketua Kerajaan di Palestin di Gaza, Ismail Haniyeh turut menyertai masjli tersebut yang dianggap begitu bersejarah terutamanya Hamas.

Mereka semua menunggu di lintasan sempadan Rafah sebagai sambutan rasmi dan kemudiannya di arak melalui jalan utama di Gaza, Syarie Salah Eddin, manakala beribu-ribu rakyat keluar di jalanraya mengibarkan bendera Palestin dan sepanduk.

Beribu-ribu anggota Briged al-Qassam sayap tentera Hamas, membawa senjata automatik bertopeng mengawal di sepanjang jalan dari Rafah ke tempat sambutan di Bandar Gaza.

Jawatankuasa Penganjur berkata, "Lebih daripada 200 ribu orang "Batalion Hijau" berkumpul mengambil bahagian menyambut tahanan".

Sejak awal pagi selasa berpuluh-puluh ribu "Batalion Hijau" menunggu berjam-jam di sempadan sebelum tibanya bas yang membawa tahanan Palestin dari Israel ke Gaza.

 Berita Terkini Palestine- AMAN PALESTINE

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia