-->

Sunday, June 23, 2013

Hasbullah + ...

Hasbullah - 

Tahun 2006, Sekolah Menengah kebangsaan Seremban 2

Disekolah itu aku mengenali dia...

"assalammualaikum, korang selalu ikut jalan ini ya tuk balik rumah" tanya seorang mamat ni 

"waalaikumsalam..." kami menjawab

"yaa, kami memang selalu ikut jalan ini...ohh nama saya..." 

aku dan Ilyas selalu berjalan kaki bersama-sama untuk pulang ke rumah dari sekolah, dan pada hari itu seorang mamat bernama Hasbullah mula memasuki hidup kami..kehadiran dia dalam hidup aku membawa erti, menjadi insan yang mewarnai hidup aku...

"3 sahabat" 

sejak dari itu, aku, Ilyas dan Hasbullah akan sentiasa balik bersama. Bercerita, melawak, membuat kerja gila, semuanya ada dalam kamus hidup kami dulu..

menghiasi pokok berduri dengan sos cili paket....meletakkan sos cili mail box orang... petik buah dari rumah orang...kacau anak dara orang...

aishhhh...nakal sungguh kami ketika itu...biasalah remaja..hormon tak stabil barangkali....

gambar diatas akan aku simpan... Hasbullah dan seorang lagi..hmmm..aku belum mengenali wanita itu lagi, mungkin satu hari nanti, apabila Hasbullah mula buka cerita.. dan aku mendokan mereka bahagia..benar-benar bahagia..di dunia dan akhirat

Sesungguhnya ALLAH Maha Pemurah lagi Maha Penyayang


Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia