-->

Sunday, November 6, 2011

NEWS: Hamas: Hak Kembali Dan Penentangan Adalah Pasti

Imej


2 November 2011 - Gerakan Islam Hamas, menegaskan bahawa hak kembali ke tanah asal mereka iaitu Palestin, menolak semua usaha penempatan haram Yahudi Zionis dan juga penentangan hanya satu-satunya jalan untuk mendapatkan kembali tanah air kami dan tempat-tempat suci."

Perutusan tersebut dibuat dalam satu kenyataan yang dikeluarkan mereka sempena ulang tahun Deklarasi Balfour yang malang, Deklarasi Balfour yangtidak sah, tidak adil dan tidak boleh diterima, sarat dengan penjajah Britain dan Amerika yang menyokong penubuhan entiti Israel, yang bertanggungjawab terhadap perubahan sejarah dan nasib rakyat Palestin sekarang ini.

Hamas mengalu-alukan kenyataan kemasukan Palestin ke UNESCO, mengatakan bahawa satu langkah antarabangsa ke arah yang betul.

Hamas berminat untuk melaksanakan perjanjian perdamaian kebangsaan, menyeru dialog nasional yang menjurus kepada strategi yang menyeluruh untuk mengembalikan hak sepenuhnya.

Aman Palestine
 http://www.amanpalestin.net/baca.php?lihat=terkiniPalestin&id=1908&popup=depan

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia