-->

Thursday, February 24, 2011

Stalker di FB


Assalammualaikum......apa khabar semua...sihat ka?

macam ni ceritanya...masa saya duk on line on line Face BOOK nih...saya duk tengok lah gambar gambar saya nih...pastu...terlintas di dalam fikiran saya...

"ada tak orang tengok gamabar aku nih?? maksud saya, ada tak orang yang obsess dengan saya samapaikan dia asyik tengok foto saya...atau boleh kita katakan sebagai stalker"

haha..perasan pulak... =)

aku sebagai lelaki...tak lah rasa terancam sangat...sebab aku lelaki...

tetapi yang perempuan nih..yang kaum hawa nih...yang muslimat nih...pernah tak anda terfikir...ada lelaki atau PENGKID yang asyik tengok gambar gambar kamu di FB tanpa kamu sedari....bahaya ooo....yang dah tutup aurat tu okay lah...tapi yang tutup tak cukup sempurna nih...sekali lagi...bahaya

ia boleh mengundang masalah yang lain...

cuba bayangkan...ada orang asyik...selalu..kerap melihat anda di FB...dengan gambar anda yang terdedah aurat..yang boleh mengundang nafsu...dengan gaya posing anda yang begitu ermmm....

SERIOUS!!!!

secara terus terang...kalau saya di tempat anda...saya akan cepat2 delete gambar saya di FB...saya hanya akan pakai gambar kartun atau alam jaa...

hmmm...bagi saya, nih soal yang serious...
kita kena ambik serious...
berhati hati dengan stalker...ia membahayakan diri anda wahai kaum hawa...

"JANGAN JADIKAN DIRI KAMU UMPAN, BUAT SEEKOR BUAYA"

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

3 comments:

  1. Assalamualaikum. Setuju!! Entah semua gmbar tu dicopy, di edit.... kita tak tahu, kan? Letak gambar yg boleh menarik perhatian org len. Susah2...

    ReplyDelete
  2. setuju ngan entry awk...memang dalam usaha untuk privatekn sume gmbr..tp gmbr yg owg tag pada kiter tue cmne lak yer...takut ada yg kecl hati plak if d removekn..mgkn kne hide sume gmbr yg diuploaad or ditag..huhuhuhu

    ReplyDelete

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia