-->

Thursday, February 10, 2011

PENCARI CINTA


بسم الله الرحمن الرحيم





"Dimulai dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang"




Marilah kepada Ku, wahai hamba-hamba Ku..

Bersegeralah pulang, ke pangkuan Ku..

Aku tetap menerima mu percayalah pada Ku..

Kamu hamba ciptaan Ku, lemah dan lalai adalah watak mu..

Aku mahu kau akuilah kelemahan itu..

Setiap kali bersalah kamu datanglah kepada Ku..

Megakulah bersalah menangislah di depan Ku..

Tanda penyesalan yang tidak sudah..

Ketahuilah wahai hamba Ku, rintihan orang yang berdosa..

Lebih aku cintai daripada tasbih para Auliya’..

Jangan bertangguh-tangguh lagi..

Siapalah yang tidak bersalah, kamu adalah hamba..

Aku suka orang yang mengaku salah, Aku cinta pada orang yang bertaubat..


Wahai hamba-hamba Ku, minta ampunlah daripada Ku..

Aku tetap menerima mu bukankah aku Tuhan mu..?

Kasih Ku kepada mu melebihi kasih seorang ibu kepada anaknya..

Begitulah pesanan ALLAH kepada hamba-hamba Nya’’
Mengikut keterangan Al-Quran dan As-Sunnah..




Puisi ini dipetik dari sebuah novel bertajuk “Pencari Cinta”, penulisan oleh Faizal Rahmad

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia