-->

Thursday, June 9, 2011

Pertemuan dengan Kawan Baik Cina
pada suatu hari Pena keluar dengan 2 orang kawan cina nya..seorang lelaki dan seorang perempuan...

Kawan 1: ehh..kamu tak ada girlfriend ka?

Pena: hmmm..girlfriend?? tak da..

Kawan 1: oi..ya ka...kamu jangan tipu saya

Pena: haha..mana saya ada tipu..betul la..

Kawan 1: ai..kenapa..kamu gay ka??

Pena: haha..apalah..bukannya apa..saya takut...saya takut pada diri saya..saya takut kalau saya tak dapat kawal diri..saya takut kalau saya pegang dia..dan benda buruk akan berlaku

Kawan 1: hooo..eya ka..??

Pena: ramai orang cakap dia boleh kawal diri...tapi sebaliknya terjadi..tu bnyak kes rogol dan kes zina banyak terjadi..

Kawan 1: ya lah...kalau jadi perempuan malang oo..kalau jadi lelaki tak

Pena: hmm..kenapa kamu cakap macam tu?

Kawan 1: ya lah..kalau perempuan tu virgin lagi...pastu kalau perempuan kena rogal oo...dia akan rasa macam nak bunuh diri oo...kalau lelaki kena rogol..dia pun macam tak kisah...

Pena: hmm...itu sebab saya penentang orang yang bercouple nih..sebab saya nak lindungi lelaki dan perempuan...

Kawan 1: hmm..bagus lah...ramai aa melayu dah tak ikut Islam punya law

Pena: hmm..tu lahh..(aku tunduk malu)

Kawan 1: betul ni kamu takda girlfriend

Pena: betul lah..saya tak mau girlfriend..saya mahu kahwin terus..cukup lah saya berkawan biasa dengan sesiapa pun

Kawan 1: ehh..ada macam tu meh..terus kahwin..

Pena: hah..mesti lah ada..itu baru best..baru selamat

Kawan 1: ehh kamu nih mesti ada banyak perempuan suka kan..?

Pena: haha..tak da lah...

Kawan 1: hmm mesti ada lah tu

kawan 2: ehhh man..help me bro..teach me how to make girls like me..haha

Pena: haha..okay..I give you 2 advice..1st stop smoking and 2nd stop drinking

kawan lelaki 2: aiyooo...

Kawan 1: haha..saya dah agak kamu akan cakap macam itu..haha bagus

Pena: hahaha....


banyak yang disembang...mereka mengaku keburukan arak..mereka mengaku keburukan judi..

tetapi..mengapa arak dan judi masih lagi dihidang buat mereka..lebih parah lagi kita sendiri melayu mengaut keuntungan dengan menghidangkan mereka benda benda itu...
ARAK, BERCOUPLE dan JUDI bukan merosakkan umat Islam sahaja..bukan melayu sahaja..tetapi ia merosakkan MANUSIA KESEMUANYA...

mana mungkin aku redho melihat kawan baik aku masih dalam kekufuran...aku wajib menunjukkan contoh yang terbaik..

bukan aku sahaja..tetapi semua perlu menjadi MUSLIM SEJATI...

*** pertemuan itu amat bermakna sekali...Ya ALLAH berilah taufiq dan Hidayah kepada 2 orang hamba mu ini...supaya boleh aku gelarkan mereka MUALAF


Kawan Perempuan: saya panas lah...ehh..kamu tak panas kah pakai baju melayu tu...ada baju dalam lagi...

Pena: haha..tak lah..saya suka baju ini..saya dah biasa (sama jugalah kalau kita pakai tudung labuh...kepanasan itu akan hilang bila kita dah biasa dan bila kita suka menutup aurat..jangan bimbang..ALLAH bersama orang yang soleh)


ini Pena Padi mengingatkan buat yang terlupa...

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

2 comments:

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia