-->

Monday, May 16, 2011

WAKIL RAKYAT Seremban

Seremban, 17th April 2011, 8 am

fuhh..aku baru saja habis berjalan menghirup angin di sekitar kawasan perumahan aku di Seremban. Best udara pagi begitu menyegarkan dan kawasan perumahan bersih dan teratur. alhamdulillah, akhirnya aku bersenam juga.



ketika berjalan dengan ibu ku tadi, aku terfikir, kenapa tiada semangat kejiranan di tempat aku. masing masing buat hal masing masing. aduh, tak best betul dengan suasana "aku aku, engkau engkau"...tak meriah langsung suasana di kawasan ni. tak tahulah kalau di tempat lain, dan aku rasa hampir 80% kawasan perumahan di Malaysia tidak mempunyai semangat kejiranan. jika di kampung lain lah..depa adik beradik. senang lah

aku tertanya, kenapa jadi begini???

ini situasi bahaya oo...bahaya bangat dong..

aku kena ubah situasi...

(untuk ubah orang lain, aku kena ubah diri aku...)

YES!

jadi mula lah sifat aku sebagai wakil rakyat..haha

macam ini caranya..apa yang aku buat tadi..

bila tersempak dengan mana mana orang, aku cakap..

kepada orang Islam aku cakap...ASSALAMMUALAIKUM...

kepada orang bukan Islam aku cakap GOOD MORNING..

dan SENYUM


hmmmm....bukan senyum macam ini kot...

hmm..macam ini rasanya tadi


haaaaahaaa..
terasa macam WAKIL RAKYAT PULAK di kawasan ini..haha
aku happy dan mereka pun nampak happy..lama lama meriah lah sikit kawasan ini dengan suasana sapa menyapa..inshallah

moga2 aku dapat mengubah diri aku lantas mengubah orang lain ke jalan yang lebih baik..inshallah

"ALLAH tidak melihat pada hasilnya, tetapi ALLAH melihat pada USAHA seseorang itu.."

"ini Pena mengingati buat yang terlupa"

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

3 comments:

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia