-->

Wednesday, May 18, 2011

Peringatan Buat yang Terlupa : Sumber Rujukan Kita

"Wahai manusia,tidak ada lagi Nabi atau Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan lahir agama baru.Oleh itu wahai manusia,nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah aku sampaikan kepada kamu.Sesumgguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara,yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya ,nescaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya.Itulah Al-Quran dan Sunnahku."


berikut merupakan antara pengisian khutbah terakhir Nabi MUhammad s.a.w. Khutbah ini disampaikan oleh Rasullah s.a.w pada 9hb Zulhijjah Tahun 10 Hijrah di Lembah Uranah,Gunung Arafah.

Rasulullah telah tegaskan pada kita...supaya kita ikut Al Quran dan As Sunnah...Rasulullah tahu yang zaman ini akan datang..itu sebab Rasulullah cakap macam ini..ALLAH yang bimbing Rasulullah...

sekarang..tengok apa dah jadi??

tengok keadaan sekeliling kita..kita abaikan Al Quran dan As Sunnah, itu sebabnya masalah rasuah, zina, rogol, merompak, gangsterism, membunuh, ajaran sesat ini menjadi jadi...itu sebab Malaikat Jibrail tak dapat beri jaminan pada Rasulullah yang kita dapat masuk syurga..

pastu ada pulak orang yang duk pening2 masalah dadah, anak luar nikah, social, liberal dan lain lain meningkat...padahal dia tak mahu ikut Al Quran dan As Sunnah...macam2 manusia nih..

pertikaian hukum dan apa apa di dalam Al Quran dan As Sunnah adalah soal AKIDAH..jika kita mempersoalkan ia..maknanya kita boleh mempersoalkan Islam kita..

HUKUM ALLAH LEBIH PENTING DARI PENDAPAT MANUSIA...ini kerana, manusia itu lemah..akal manusia lemah..kita kena terima hakikat itu.

ini Pena mengingati buat yang terlupa

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia