-->

Tuesday, May 17, 2011

Pena Padi: Maafkan Dia




Padi: ko pernah kena marah? kena tipu? kena di permainkan? di caci? di pukul? di khianat?

Pena: pernah!

Padi: Maafkan dia..

Pena: aik??..(awat tiba tiba nih)

Padi: (^.^)...maafkan dia...

Pena: serious ka ni Padi?

Padi: yaa sariuos lah...(^_^)

Pena: kenapa pulak..depa tu teruk ang tau dak...depa teruk..teruk..teruk...depa tipu aku..depa, mempermainkan aku, depa tikam belakang aku...mencuri barang aku...KITA PUN PANAS LAH KAN...

Padi: maaf ja kan dia...habis cerita...

Pena: cakap memang lah senang..hanya hati ni ja yang tau..ang tau apa

Padi: hmm...apa yang Rasullullah lalui lebih teruk dari apa yang ko lalui...rilek lah..ALLAH dan Rasulullah sendiri menyuruh kita maaf memaafi...
PAHALA BESAR OOO...ALLAH akan sayang engkau lebih..tidakkah kasih ALLAH itu yang kita cari..

Maafkan orang supaya ALLAH memaafkan kita...

ko kena faham Pena, bila ko maafkan orang, itu bukan melambangkan ko ni orang yang lemah, orang yang tak pandai...bukan bukan...MEMAAFKAN ORANG MELAMBANGKAN KO ADALAH ORANG YANG MULIA..wah bertapa hebatnya orang yang memaafkan orang ni..betul tak?

Pena: hmmm betul (-_-)'

Padi: aik kenapa ni..

Pena: jap..jap..aku tengah cuba nih..sabaq sat....errrrrrr..hmm...errrrrr
Padi: Pena..ko okay ka?

Pena: JAP...JAP...jap...sikit lagi...

Padi: (O_0)???

Pena: SUDAH!!!!....aku dah maafkan depa semua..hahaha..fuhhh


Padi: hmmm..macam macam ko nih..ingat kan sakit perut tadi..

Pena: hahahaaa...

''Kami Pena & Pani mengingatkan buat yang terlupa"

*********************************************
jadi saya memohon maaf jika saya ada membuat salah terhadap sesiapa, secara sengaja atau tak sengaja..maafin saya ya..dan saya memaafkan sesiapa yang telah berbuat salah pada saya selama ini(jika ada)..

ASSALAMMUALAIKUM...



Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

1 comments:

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia