-->

Friday, May 20, 2011

Anda Bijak Jauhi Zina
Tahukah anda?
Pada tahun 2011
· Purata 84 orang anak luar nikah setiap hari
· 7 kelahi
ran setiap 2 jam
· 17,303 anak luar nikah melayu atau tidak sah taraf didaftarkan di seluruh
Negara sepanjang tahun 2009
  • 97 pelajar menengah dan IPT Terengganu ditangkap khalwat dari Jan – Julai 2010
· Kira-kira 4,700 pasangan melakukan zina setiap hari

Al quran sudah jelas sekali mengatakan dan banyak kali sudah orang-orang berilmu ingatkan..”JANGAN HAMPIRI ZINA
Ohh..ustaz..susah lah..
Saya okay ustaz..saya boleh jaga diri saya
Saya tak akan lah buat zina, hanya couple jaa
Saya message ja ustaz..tak selalu jumpa pon
Alah..ustaz..ni lah masanya saya nak bawa dia pada Islam..melalui couple nih..saya nak bimbing dia ustaz..
Ustaz rilek lah Ustaz..parents kami tahu..dan depa izinkan..
Saya nak cop dia awal-awal ustaz..supaya tak diambil orang..

Ini lah seribu alasan yang diberikan oleh mereka supaya boleh memenhi kehendak nafsu mereka melaui couple
Ini nasihat tegas saya
Ambillah lilin, nyalakan ia..kemudian letakkan satu daripada 10 jari kamu di atas lilin yang dibakar tadi..kira berapa saat kamu boleh bertahan dengan kepanasan api yang kecil itu. Jika jari kamu tadi sudah terbakar dan kamu masih boleh bertahan, letakkan jari yang kedua..lihat pula..berapa lama kamu mampu tahan dengan api sekecil itu..
Rasakan sendiri kepanasan api..
Di neraka jahanam, ia beribu ribu kali janda panasnya..banyangkan..setelah seluruh kulit kita dibakar..kulit kita kan di pulihkan kembali..dan akan dibakar semula..hinggalah dosa –dosa kita diampunkan..
“Dan demi sesungguhnya, Kami akan merasakan mereka sedikit daripada azab dunia sebelum azab yang besar (di akhirat kelak), mudah mudahan mereka itu kembali(bertaubat)"
surah Al- Sajdah ayat 21
“Maka Dia mengilhamkan kepadanya (jalan) kejahatan dan ketakwaannya. Sungguh beruntung bagi sesiapa yang mensucikannya(jiwa itu). dan sungguh rugi bagi orang yang mengotorinya”
Surah asy-syams ayat 8-10
Buatlah keputusan yang bijak, dengan berlandaskan Al Quran dan As Sunnah

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

3 comments:

  1. dunia di akhir zaman...so mari la kite bertaubat sebelom pintu taubat tertutup nanti...

    ReplyDelete
  2. So... Kaizan...
    Jgn nk mengatal nak couple k...

    hahah... gurau jer....

    New Post : Lawak Kulit Pisang | Ceciter

    ReplyDelete

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia