-->

Wednesday, January 26, 2011

Mencari Diri Yang Hilang



may peace be upon you...Assalammualaikum....selamat ceria hebat selalu

pembelajaran semester 6 dalam bidang perniagaan di UiTM begitu hebat, subjek2 yang yang begitu mencabar..assignment...group discussion...dan macam2 lagi

kerja seperti menguruskan sesuatu program juga tak kalah hebatnya..meeting lagi..brainstorming lah..segala macam lah....serious penat...serious penat

(aku percaya ALLAH tak akan menzalimi hambaNya..ALLAH akan bagi ujian pada hambaNya sesuai dengan kemampuan hambaNya...dan setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya)

jiwa aku kosong didalam kesibukan itu...kosong...seperti sesuatu yang hilang dalam diri aku...

aku serdar...aku telah pergi jauh meninggalkan ibadah sunat yang dulu selalu mendekatkan aku pada pencipta ku...

aku perlukan masa...pendek panjang masa yang diambil, itulah persoalannya

aku perlukan ruang untuk mencari diri...aku perlu beruzlah (menyendiri)..
aku perlu mencari diri aku yang sebenar...bukan diri aku sebagai anak kepada En Nazlan dan Zubaidah..bukan pula diri aku sebagai pelajar UiTM,bukan pula diri aku sebagai Jawatankuasa Perwakilan Kolej...atau apa sahaja peranan aku yang lain...

AKU PERLU MENCARI DIRI AKU SEBAGAI HAMBA ALLAH...kerana, ia adalah asas kepada peranan aku yang lain
U TURN KE PANGKAL JALAN...

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

2 comments:

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia