-->

Monday, December 13, 2010

PENA & PADI: KEEP MOVING FORWARD


PENA: assalammualaikum PADI...

PADI: Waalaikumsalam..ehh PENA...kenapa muram jaa??

PENA: entahlah PADI...aku pun tak tahu...apa yang aku buat..selalu tak menjadi..aku dah hampir give up dah nih

PADI: ehh jangan cakap macam tuu..

PENA:aku tak bersemangat lah

PADI: Belajarlah dari “ROBINSON”
RABINSON adalah seorang watak kartun dalam cerita “MEET THE ROBINSON”…eyaa…cerita kartun…

PENA: Aik? Cerita kartun??

PADI: Eya dong…cerita kartun….banyak benda boleh belajar
Message yang cuba disampaikan dalam cerita ini ialah “KEEP MOVING FORWARD”…atau dalam kata melayunya “TERUS KE HADAPAN”
Dalam hidup ini…banyak benda kita kena harungi…pasti ada duka..pasti ada suka..pasti ada luka..pastinya ada….itu kehidupan…satu pengembaraan antara dunia rahim ke dunia akhirat…satu pengembaraan yang penuh dengan ujian…
Ujian untuk menentukan kita ini dari golongan yang beriman atau tidak
Masa terlalu singkat…jadi…teruskan perjalanan hidup ini..tiada masa untuk kita bersedih…gagal itu adalah satu pengajaran…gagal kita sekarang tak bermaksud kita akan gagal selama lamanya…
Tengoklah cerita “MEET THE ROBINSON”

KEEP MOVING FORWARD

PENA: (keep moving forward...keep...moving...forward....forward...forward...forward...)...YA!!!!...KEEP MOVING FORWARD!!!...mengapa perlu bersedih dengan kisah yang sudah berlalu...masa depan sedang menunggu...aku akan berusaha lagi...dan lagi...dan lagiii....sehinggalah kejayaan dapat aku kecapi...

PADI: ha'ah...betul tuuu...kepada ALLAH S.W.T sahaja lah kita minta pertolongan dan berserah


BERDOALAH...BERUSAHALAH...IKTIHARLAH...TAWAKALLAH

KEEP MOVING FORWARD

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia