-->

Friday, December 3, 2010

PENA & PADI: Hijab


PENA: haaaaaa!!!!!...ha!!!!!!

PADI: ehh kenapa dengan ko ni PENA?

PENA: hoooooo!!!....ehh ko rupanya PADI….PADI!!!!

PADI: kenapa?...bagi tahu lah

PENA: aku confuse PADI…confuse!!

PADI: pasai apa PENA oiii…?

PENA: aku confuse pasai tudung lah….macam ni ceritanya…aku ada kawan perempuan ni…dia Islam…tetapi free hair…kawan dia pulak….pakai tudung…tetapi baju yang dia pakai…nampakkan tubuh badan…soo…aku habaq lah kat meka…”pakai lah tudung..pakai lah baju labuh..pakai lah hand socks..lagi cantik..lagi nampak manis”…pas tu. Ang tau meka habaq apa?
Meka habaq..”alaa…panas lah…””alaa..tudung for makcik okay”..”alaa…tak dapat hidayah lagi lah”…”alaa..bukannya wajib”….”alaa…aku belum ready lagi…tak ikhlas nanti..buang masa jaa”
Haaa…itulah alasan2 meka tu..kita pun pening lah…jadi..aku nak tanya ang..apa pendapat ang tentang meka2 nih

PADI: hoooo….pasal tuu kaa….hmmmm….memakai tudung itu wajib…wajib itu maksudnya..kalau buat dapat pahala..kalau tak buat dapat dosa…tudung itu sebahagiaan daripada hijab

PENA: hijab itu pa?

PADI: hijab itu maksudnya tutup…kiranya..tutup seluruh anggota yang dikategorikan sebagai aurat

PENA: hooo…okay2..faham2

PADI: ramai yang tak tahu, bahawa…memakai hijab itu banyak faedahnya..lebih2 untuk keselamatan…

PENA: keselamatan??
PADI: eyaaa…keselamatan dong….
Bila kita tutup aurat…lelaki tak dapat lihat aurat wanita..soo..akan kurangnya..gangguan seksual pada kaum lelaki…jadi..kuranglah kes couple..kes zina..dan kes rogol

PADI: ha’ah…betoi jugak noh..

PENA: bukan itu ajaa…cuba tutup mata ko..okay bayangkan…engkau ada isteri..cantik yang teramat sangat2..gebu kulitnya..mantap badannya…tetapi dia tak sempurnakan hijabnya..kiranya..auratnya tak ditutup sepenuhnya…tudung sekerat….baju ketat…
Cuba banyang kan…tiba2…ada lelaki asyik tengok2 isteri ko…ada lelaki cuba pikat isteri ko…sebab mereka tertarik dengan apa yang mereka lihat….ko nak?

PENA: TIDAKKKKKKK!!!!!!!!!.....TIDAK!!!!!!!....tak mau!!!!...tak maU!!!!!....HAAAA!!!!!!!!....dia hanya untuk aku sahaja…NO SHARING!!!

PADI: hmmmm…..tentu ko tak mahu kan….jadi menyempurnakan hijab adalah terbaik bagi menjaga hati orang tersayang, suami dan menjaga maruah diri….

PENA: okay2...PADI…yang tuu aku dah paham…tetapi meraka bagi banyak alasan….mereka kata..merka belum ready..

PADI: hmmm…sampai bila pulak mereka nak ready??...bukannya apa….cuba tanya balik kat mereka…adakah mereka dah berusaha??...siapa yang jamin yang mereka akan hidup hari esok? Hukum mengenakan hijab ini wajib, tertulis di dalam al-Quran…pasti ada hikmahnya

PENA: PENA…muka engkau serious sangat..rilek lah…

PADI: aku bukannya apa PENA…aku sedih…aku takut…ramai gadis2 di luar sana dalam bahaya…tetapi..mereka tak sedar semua itu…tengok jaa lah..kes2 yang berlaku sekarang ini…

PENA: hmmmmm…..betul lah…bila aku pandang perempuan cantik yang tak sempura hijabnya..pandangan aku akan tertumpu pada tubuh bandannya dan rupanya sahaja..ini lah nafsu…sukar sekali aku nak melihat hatinya…jika ada pandanagn lain yang mengganggu…

PADI: pakai jaa hijab..ikhlas tak ikhlas…lain cerita…kalau mereka pakai tudung ..tetapi kalau mereka tak ikhlas..mereka tak dapat apa2…tetapi..kalau mereka tak pakai hijab..mereka akan dapat dosa…jadi…lebih baik tak dapat apa2…daripada dapat dosa….dan bahaya

PENA: baru aku faham….betul kata ustaz…hidup ini adalah untuk keredhaan…bukannya kesenangan…

PADI: tak perlu Nampak cantik pada pandangan manusia…tetapi, nampakkan cantik pada pandangan ALLAH….kenalilah ALLAH..YAKINLAH..carilah jawapannya…

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia