-->

Wednesday, August 17, 2011

kisah seorang Pegawai dan Tukang Sapu


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalammualaikum,

pada satu petang lalu, selepas solat asar di surau, aku berehat sebentar di dalamnya..kemudian, ada sesuatu yg mengagumkan aku..aku terdengar perbualan antara seorang pegawai kerajaan dan seorang tukang sapu
Pegawai: kenapa kamu pilih kerja macam ini?
Tukang sapu: (^_^), saya tak kisah Pak Cik, lagi pun dekat dengan rumah saya..
Pegawai: hmm..kamu muda lagi..kamu pilih lah kerja yang elok sikit..terjamin sikit
Tukang Sapu: (^_^) Al Razzaq..ALLAH YANG MAHA PEMBERI REZEKI..saya YAKIN
*aku kagum dengan keyakinannya pada ALLAH yang memberi rezeki..
tak kiralah kerja apapun kita lakukan, yang penting halal..dan yakin lah bahawa ALLAH yang memberi kita rezeki, bukan manusia

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia