-->

Sunday, August 14, 2011

asyik2 solat!..apa erti aku bersolat?

بسم الله الرحمن الرحيم


"SOLAT adalah TIANG AGAMA..." ahhhh..ada apa dengan solat?, asyik solat jaa..aku tak rasa apa2 pon(itulah ungkapa hati aku dulu..)

aku memohon kemaafan dari Mu Ya ALLAH..

baik...

SOLAT ini sebenarnya, bukan hanya kita bergerak dan membaca ayat2 tertentu..
ia lebih dari itu..

ia lebih dari itu..

solat inilah yang akan MEMBUKA RAHSIA2 DUNIA..wohooo..serious ka?

serious lah...

masalah2 yang berlaku disekeliling kita ini, semuanya berlaku kerana qualiti solat kita yang lemah,..jika lemah solat kita, maka lemahlah quality kita..

(^_^) aku sering kali tersenyum bila orang memberi tahu aku bahawa "Solat adalah Tiang Agama"

kerana..setiap kali itu jugalah, aku mengimbau nostalgia dulu..
(^_^)

dulu, hidup aku tanpa arah, hanya mengejar cita2 dunia...sungguh tertekan bila hendak mencapainya...

kemudian, ada seorang sahabat senyum melihat aku, dan berkata kepada aku,

"solat lah berjemaah"

pada mulanya, aku tak merasa apa2..aku ambil ia sekadar kata2 yang tak bererti..
aku tak faham sebenarnya ungkapan itu,

hinggalah aku berpeluang mengikuti kursus terapi solat..

mula dari situ, aku mula faham sedikit..solat aku diperbaiki...

selepas itu juga, aku mula giat solat berjemaah...

dan
menakjubkan...

aku rasa lain...rasa yang susah nak digambarkan..

(^_^)

barulah aku faham dan mengerti apa maksud "Solat adalah Tiang Agama"

bila qualiti solat kita bertambah..banyak benda akan berlaku pada diri kita..hehe =)

percayalah..

segala galanya adalah dengan SOLAT..saya ulang..SEGALA SEGALA...SEMUANYA adalah dengan SOLAT...(ungkapan ini susah nak faham, tapi percaya lah dengan ungkapan ini..)

PERCAYA dan YAKIN lah..anda memang insan yang hebat...YOU are GREAT!!

hehe..aku tak cakap aku baik..secara jujur, aku masih lagi dalam proses memperbaiki diri..aku masih lagi berpura pura baik...belum lagi baik

solat ini menakjubkan...percaya dan yakin lah...anda yang dah merasa, dan ada yang belum...

(^_^) jom berusaha

bukalah quantiti solat itu yang menjadi ukuran...tetapi...Qualiti SOLAT

saya Pena Padi..

saya bukan lah BAIK..tetapi saya ingin menjadi BAIK

"hidup ini bukanlah cerita kita mengejar cita2 dunia..tetapi, hidup ini menceritakan bagaimana kita mengenal erti kehidupan di dunia"

assalammualaikum

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

1 comments:

  1. ada peningkatan shbt.... :)

    http://syabab-umar.blogspot.com/2011/08/aku-sedang-menanti-dia.html

    ReplyDelete

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia