-->

Tuesday, April 12, 2011

Ibu ku yang satu


Aku masih ingat lagi..

Ketika ku menangis..
Ibu akan membuaiku..
Dengan penuh kasih hati..
Lalu menyanyikan lagu-lagu yang ku gemari..
Masih segar diingatan ku ini..
Ketika ku menyendiri..
Ibu akan menemani ku..
lalu menceritakan kisah-kisah para nabi.
Yang cukup ku gemari..
Aku masih ingat peristiwa itu lagi..
Ketika aku menunjukkan tawaran pengajian ku..
Aku melihat air mata ibu jatuh ke bumi..
Lalu ibu senyum tanda syukuri..
Tidak tergambar wajah berseri ibu tika itu..
Teringat nostaljia itu kembali..
Ketika ku hendak berangkat pergi..
Menuju ke ibu kota bagi meneruskan destinasi..
Ibu bersendiri di jendela sepi..
Melihat ku pergi..
Lalu mengharapkan aku akan kembali..

Ibu, apalah yang aku mampu beri..
segala harta dibumi ini pun tidak mampu membalas bakti..
Ibu, hadiah yang mampu aku beri ialah menjadi anak yang soleh..
tapi itu belum terjadi lagi..
tapi aku berjanji ibu..
doa ku akan sentiasa basah menyebut nama mu...


ibu,akan ku bawa kejayaan didunia dan akhirat buat ku berkongsi bersama mu
engkau lah Ibu...ibu ku yang satu

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

2 comments:

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia