-->

Thursday, April 21, 2011

Di mana bumi ku pijak di situ langitku junjung

mainkan music ini..untuk menambah mood membaca..haha



21 april 2011, 5.41pm,
aku baru saja balik dari menghantar sahabat aku ke stesen bas di sungai petani. Syazwan sahabat serumah aku, ingin balik pulang ke halaman rumahnya di Arau Perlis. rindu pada ibu, ayah dan keluarga katanya..
hmm..sebenarnya aku dan Syazwan baru tadi pulang dari rumah keluarga angkat di Yan Kedah, sebelum Syazwan berangkat ke rumahnya tadi..sangat best..kawasan persekitaran yang begitu ALAM...aku sudah jatuh CINTA dengan negeri KEDAH..hahaha.




melihat sahabat aku balik dan melihat orang lain bersama keluarga mereka..terasa jealous lah..aku pun nak balik..
Mama..Ayah..Shafiq..Ezat..Danial..Eman..love you always..
teringat halaman rumah aku..banyak pokok pokok yang menghijau..dikelilingi bukit2..ada kucing yang asyik makan dan tidur jaa..ada adik adik yang sangat aktif(bermain, buat bising dan bergaduh)..ada ibu yang penyayang..ada ayah yang cekal berfikir..ada kawan2 yang sporting..ada kawasan rekreasi yang best..itulah serba sedikit kawasan kediaman rumah aku.. bagi aku tenang..dan BEST!!..pergh..
sebenarnya..motif aku menulis entry ini adalah kerana aku hendak menekankan tentang "Hubungan Silaturahim" dan tentang nikmat ALLAH
"Maka yang mana satu nikmat Tuhanmu yang kamu dustakan?" (Ar-Rahman: 13)
"Dan jika kamu menghitung nikmat Allah, nescaya tidaklah dapat kamu menghitungnya". (Surah Ibrahim: 34)
Janji Allah SWT: “Kalau kamu bersyukur atas nikmat-nikmat-Ku, Aku akan tambah lagi nikmat-nikmat-Ku. Tetapi kalau kamu kufur nikmat, ingatlah sesungguhnya siksa-Ku amat pedih.” (Surah Ibrahim: 7)
sahabat..sedar tak kita..bahawa..ALLAH telahpun mengurniakan kita nikmat yang cukup cukup banyak sekali..tak mungkin kita boleh kira..dan tak mungkin kita boleh ukur nikmat yang diberi oleh ALLAH kepada kita..mashallah..
udara..pokok..langit..air..mata..makanan..kesihatan..keluarga dan banyak lagi..ini semua adalah nikmat ALLAH..adakah kita bersyukur?
Alhamdulillah...
sahabat..jika kita dah lama tak hubungi keluarga kita..eloklah kita hubungi mereka..percayalah..mereka juga merindui kita..aku pasti..sangat2 pasti..alah..biasalah..kadang2 tu mereka tak reti nak menunjukkan perasaan mereka..bisalah..tapi..Deep down in their heart..THEY LOVE YOU
hidup hanya sementara..lafazkan kata cinta mu pada keluarga mu sebelum terlambat...
LIFE IS SHORT..so MAKE IT SWEET..dan seperti selalu aku katakan..kenalah bersumberkan al Quran dan as Sunnah..
Done..
28th April nih..inshaallah aku balik rumah...dan aku nak, kembalinya aku di tanah air ku ni..(ceh wah!!)..bergaya, bermatlamat..dan bukan seperti diri aku yang dulu..haha..hey mestilah...

JOURNEY TO WHERE I BELONG




haaa..ini lah contoh rumah2 kat kawasan rumah aku..tapi rumah kami kecik jaa...cukuplah kami sekuluarga


haa..ini adalah jalan kat seremban(eish..semua nak bagi tau)



haa..ni lah kawasan rekreasi tu..cantikkan..haha(edit pakai fotoshop boleh lah)

Assalammualaikum

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

2 comments:

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia