-->

Thursday, June 9, 2016

WANITA BERSAMA 2 ORANG ANAKNYA DI JALANAN
Bismillah. Ketika turun dari tangga tren komuter Bandaraya, saya tersempak dengan seorang ibu muda bersama dua orang anaknya sedang duduk atas lantai di sekitar laluan tangga.

Ermm...

Kemudiannya saya turun melalui tangga tersebut, kelihatan seorang warga emas sedang berselawat dan ditangannya ada sebakul tisu. Dia sedang duduk diatas kerusi, betul betul di penghujung laluan tangga.
Ada satu perasaan yang timbul dalam hati saya apabila melihat kedua dua situasi ini, dan perasaan ini bukan suatu perasaan yang hanya "kasihan" atau "geram" kepada mereka.

tetapi perasaan itu adalah satu perasaan ingin "membantu", supaya mereka dapat mengubah hidup mereka menjadi lebih baik.

Mungkin, inilah yang dikatakan sebagai "passion".

p/s: sahabat sahabat, mohon doakan saya supaya saya kuat dan mampu membantu mereka.

Salam Ukhuwah
Kaizan Nazlan

Gambar sekadar hiasan

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia