-->

Monday, September 22, 2014

3 Sebab Syoknya Usrah
"Usrah means family, family means nobody get left behind or forgotten" Lilo & Stich Versi Islamik.

Pejam celit-pejam celit, sudah setahun saya meninggalkan usrah di kampus. "Alumni IMAN", itu gelaran yang dapat apabila sudah keluar dari zaman kampus. Alhamdulillah, IMAN masih lagi seperti keluarga saya.
 
Semalam. Berkesempatan untuk menghadiri program Anual General Meeting persatuan IMAN, UiTM KEDAH. Berkongsi serba sedikit pengalaman berkenaan "Syoknya Usrah".. moga-moga dalam usrah di UiTM Kedah, akan ada lagi ramai muka-muka baru yang meneruskan sunnah Rasulullah s.a.w.
 
3 perkara awesome yang anda akan dapat dalam usrah, dan inilah yang saya tekankan dalam sharing saya bersama ahli-ahli IMAN yang baru dan lama;
1) Ukhuwah
2) Ilmu
3) Skill

3 perkara inilah yang saya dapat dalam usrah, sepanjang pengalaman saya berusrah dalam kampus. Priceless. Inilah yang membuatkan usrah itu syok!

Kepada rakan-rakan saya di luar sana, berusrahlah. manfaatkan zaman kampus kita. cari usrah di kawasan berdekatan anda jika anda sudah keluar dari kampus. di situ, akan ada banyak perkara baru yang anda akan belajar. dan ia sangat menyeronokkan...percayalah

Sekali lagi, saya suka quote ini "Usrah means family, family means nobody get left behind or forgotten" 

Tanya pada diri, bila nak join usrah?

Salam ukhuwah
Kaizan Nazlan

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia