-->

Saturday, March 15, 2014

Mini Library Lembah Bujang Project
Idea ini tercetus, bila mana saya melihat orang-orang melayu terutamanya di kawasan kampung kurang mendapat dorongan limu. Tahun lepas, ketika saya sedang menaiki motosikal untuk ke sebuah kedai, saya melalui kawasan longgokan sampah. Apa yang memeranjatkan saya ialah kelihatan dua orang kanak-kanak sedang keluar dari tong sampah besar dengan mengeluarkan tilam dan rangka almari kain yang dibuang. Mereka kelihatan gembira apabila mendapat tilam dan rangka almari kain yang masih boleh digunakan, tapi dibuang oleh orang. Saya sebak dan kecewa pada diri, kerana tidak mampu membuat apa-apa. 

Pada pendapat saya, manusia akan kekal miskin jika mereka tidak diberikan ilmu..kerana ilmu itu adalah cahaya.
Jadi, untuk diringkaskan cerita, saya terfikir untuk membuat mini library dan tusyen center, dimana saya akan sponsor anak-anak yang tidak berduit tetapi ingin belajar. Kerana, prinsip saya berkenaan ilmu kuat, pada pegangan saya, majunya sesebuah bangsa, adalah dengan ilmu. Ini dijelaskan mengapa ayat quran yang pertama turun adalah berkenaan “ilmu”.
Projek ini dijalankan untuk membantu penduduk lembah bujang mendapat kemudahan dalam menuntut ilmu dan memantapkan softskill mereka. Plus, menjadi stop center untuk mereka bersosial untuk program-program kebajikan.
kami menjalankan kempen #book4ukhuwah projek untuk mempromosikan projek ini. Supaya ramai orang menyokong dan minat untuk menyumbang sesuatu. Moga Allah S.W.T kuatkan kami, untuk menjayakan projek ini..
Salam Ukhuwah
Kaizan Nazlan

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia