-->

Wednesday, February 20, 2013

Hijrah ke Kedah: membawa makna yang besar, agenda yang besar
Hijrah ke Kedah

Hmmm...aku lebih suka memakai perkataan hijrah dari perkataan berpindah. Yelah, perkataan hijrah itu sendiri memberi makna yang mendalam. 

"Perubahan Ke Arah Yang Lebih Baik"

(^_^) itu yang aku nak capai apabila kami sekeluarga berpindah ke Kedah, pada hujung bulan 3 ini.

dari Negeri Sembilan Darul Khusus kepada Negeri Kedah Darul Aman..hmm..aku suka bunyinya..
aku tak tahu apa, tapi "I got a good feeling" dalam hijrah kami ini.

mungkin ada orang akan kata "aii, rumah belakang sawah paa, hari2 turun bendang paa?"

ehh, tolong sikit, rumah aku kat area bandar okay..aisshh

kalau nak di ikutkan, aku sendiri dah macam orang kedah, tapi nak cakap loghat kedah ni, aku tak berapa reti, walaupun belajar di Kedah, hampir 4 tahun setengah.

"awat ni?"
"Ang nak pi mana?"
"wei, wei, tunggu sat..."
"sat nah"

haaa..ni dilect biasa digunakan, aku malas nak ckp kedah, sebab orang Kedah kata, aku cakap kedah "hudoh"..

haha..perkataan hudoh tu pun aku nak tergelak bila diorang cakap..

oh yaa.. 

22 Jalan Kota Tanah, 05050 Alor Setar, Kedah

insyaallah, akan menetap di situ..

(mungkinkah, situ bermula episode OMBAK RINDU 2?? haaa!...siapa yang tahu..biarlah rahsia)

antara yang bestnya ialah, ia dekat dengan pusat tarbiyah aku.. just across the road, not far from my home.
(aishh, speaking sikit..sia2 belajar kat UiTM kalau tak speaking)

Pusat Tarbiyah?

yaa, satu tempat dimana aku nak menuntut ilmu agama dari Guru aku Ustaz Shahrizan, Ustaz Amin, Ustaz Mujahid, Ustaz Yahya dan murobbi aku, Sheikh Zainul Asri Hj Romli..

apa yang special pasal mereka ini semua...

haa...mai ikut aku, mengaji di DARUL HADIS

 haaa...2 person that I respect.. MB Kedah dan Sultan Kedah

izinkan saya jadi orang Kedah..boleh..nak tukar IC








(^_^) "aku pasti....hijrah ini pasti membawa makna yang besar, agenda yang besar"

such an inspirational music, dont you think..(aishh meluat aku kaizan)

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

3 comments:

  1. panjang jodoh a.kaizan dgn kedah hehe :) slmt berhijrah ^^

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah :)

    Lah, aloq setaq. Takpa dekat dah dgn UiTM tu. Org KL cakap kedah pelik. Tapiii lagi pelik kalau org kedah cakap KL. Rasa palsu sangatt . hihi

    ReplyDelete

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia