-->

Saturday, January 12, 2013

Hidup Biar Bahagia: Kisah Remaja Lepak

"BIAR LEPAK DAPAT PAHALA"

apakah??

minggu ini aku sibuk dengan exam, alhamdulillah ALLAH bagi aku kesempatan untuk berada di sisi keluarga tercinta di bumi seremban ini...haishh...tapi yelahkan..debaran exam masih lagi ada..huhu

petang tadi, aku, ayah ku dan adik bongsu ku keluar, mencari SATAY...hoho..

setibanya kami di kedai itu, langit mula gelap...jam ditangan pula sudah menunjukkan jam 6.50pm...huuu, nak maghrib dah.. di satu sudut di sebelah kedai satay itu..kelihatan 3 orang pemuda yang gian berborak..aishh

pakaian mereka sebijik macam orang yang suka melepak kat shopping kompleks dan kaki2 jalan...rambut panjang..pakai seliar jeans..dan kamu tahu2 sendiri lah kan.. aishhh...

"aish..remaja remaja..apa nak jadi..melepak ja" bisik hati aku sambil menggelang kepala aku

biarlah kat diorang tu...tak mau peduli lahhh

Haaaa...disinilah dimana AKU SALAH

Bersangka baik...dimana kita letaknya dalam kehidupan kita?

okay..settel beli satay kat kedai tadi...remaja2 tu masih rancak berborak..dah waktu maghrib dah tuu..

tiba2..salah seorang pemuda itu.. sambil berborak..dia menggakat takbir...dan sebut ALLAHhuakhbar..

aku terdiam....

rupa2nya... remaja2 itu sedang sembang bab solat...haha..aku teringat pasal USRAH..

aku kagum dengan mereka..dalam aktiviti2 lepak diorang itu..ada juga mereka bersembang bab yang cukup2 bermakna..solat

bak kata diorang "BIAR LEPAK DAPAT PAHALA" wohoo...

cantik...sangat2 cantik..


kesimpulannya...kan dalam hidup kita ni..kita banyak hangover..lepak..window shoping lah...haaa...kan? kan?...(tak yah bohong lahh..aku duk tengok kawan2 FB aku selalu duk post gambar2 diorang tengah makan ice krimlah..donut lah..eh eleh..aku pun boleh..haha..tunggu!)

alangkah cantiknya kalau kita selitkan juga sembag2 dalam perkara berfaedah..supaya hidup kita mendapat barakah... (^_^)

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia