-->

Saturday, January 12, 2013

Hidup Biar Bahagia: Hutang OOO Hutang
kita disibukkan dengan kelazatan tutty fruit..sehingga kita tak tahu HUTANG NEGARA kita berapa...HUTANG HIDUP?... hidup mewah..dalam masa yang sama hutang menghantui hidup...hari hari..kita bekerja dengan membayar hutang..

ehh!! apa salah tutty fruity??

hutang setiap penduduk mlebihi dari aset/harta..semua hutang, bli kreta n rumah..kita hidup dikelilingi hutang...masih leka dengan setuasi ni?.
 





Test ngan exam, dapat markah tinggi dalam subjek eco dan finance...tapi bila keluar kampus..financial management lebur..CGPA menggunung tadi entah pi tang mana tak tau...


"THE RAT RACE"

Haaa?? the what race?

The Rat Race ini merupakan satu jerat kepada hidup berhutang... haaa....kaji sendiri...

Belajar kena hutang....beli kereta kena hutang...beli rumah kena hutang....beli motor kena hutang...silap2 nak kahwin pun kena hutang...teruk2...

adakah kita hidup,..itu bayar hutang jaaa? adakah itu hakikat kehidupan?

(tak boleh salah kan kita jaa...tuuu...tuu...ada golongan orang ni yang hidup mewah macam anak raja..tunggu nak jatuhkan jaa)
tu sebab kita kena pilih pemimpin yang adil..yang amanah..supaya kita dan dia boleh bersama sama membina satu MASA HADAPAN..



orang kata..."kalau kita cukup kemampuan untuk menambahkan pendapatan kita...PASTIkan kita cukup kemampuan untuk mengurus harta kita sebaik mungkin"

okay..last..aku nak bagi  1 petua untuk diamalkan...

baca ayat kursi...dan bila sampai ayat "wa laa ya' du hu" "dan tidaklah menjadi keberatan" ulang 7 kali, sambil memohon kepada ALLAH supaya melepaskan kita dari masalah HUTANG dan teruskan bacaan..
amalankan

insyaallah

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia