-->

Friday, November 9, 2012

Si Dia Menyapa Ku - Mencari Bidadari


Assalammualaikum...

Waalaikumsalam...(wahh..cantiknya..siapakah dia ini)

awak nak Isteri seperti saya?

Haaaa??(terkejut...)jawab ku, "tentu sekali"...(ungkapan itu keluar secara tiba2..tanpa aku berfikir..aish..malu aku..)

dia tersenyum..cantik sekali senyumannya..kemudian dia bertanya
"Kenapa?"

kerana kamu cantik..ehh TAK!..maksud saya..akhlak kamu cantik..pakaian sopan..tentu saja kamu seorang wanita yang SOLEHAH..

itu sahaja?

hmmm..tipulah jika aku katakan aku tak kisah tentang wajah sesorang itu, untuk dijadikan Isteri...

hmm..kamu berlaku jujur nampak..jadi, kamu inginkan Isteri yang cantik dari segi rupa paras..?

hmmm...tapi ia bukan lah keutamaan..sedap mata memandang..ia lebih tepat..cantik itu subjektif

lihat wajah ku..apa yang kamu nampak?

aku malu..kaku..tidak pernah seorang wanita meninta aku merenung wajahnya secara direct sebelum ini..tak pernah langsung...

"hmmm...wajah mu cantik..barangkali tercantik sekali yang pernah aku lihat...mata kamu bersinar..wajah kamu licin...indah mata memandang.."

dia tersenyum...
sekali lagi soalan saya...bagaimana jika saya ini jadi isteri kamu?

errmmm..syukurku kepada ALLAH..saya terima..

ada syaratnya...

hmmm...??..apa syaratnya..? agak gementar

kamu mesti jadi hamba yang SOLEH..taat pada kedua IBU BAPA dan TAAT pada PERINTAH ALLAH..

hmmm...insyaallah..saya sedang dalam hijrah..memperbaiki diri saya..

hmmm..baguslah..tapi..saya cuma takut jika kamu akan terLUPA..dan terSesat..kadang kala kamu sedar..kadang kala kamu tidak..atas kesilapan kamu itu..

hal dosa2 besar..mungkin kamu dapat elak..saya risau tentang dosa2 yang kamu nampak kecil...tapi hakikatnya BESAR..

hmmm..maksud kamu..?

pergaulan antara lelaki dan perempuan..perlu ada batasnya..kamu mungkin lupa.........kata belakang orang..kamu mungkin lupa....

wajah aku tertunduk...hmmmmm...malu, aduh....

jaga..jaga..diri mu..................kami sedang menunggu mu.. (^_^)

hmmm??

apa maksud kamu dengan KAMI?

dia tersenyum...(haaa..cantik sekali senyumannya..) tanpa menjawab soalan ku..tiba2 cahaya bersinar..silau mata ku..kemudian dia sebut............

..KAMI akan menunggu mu di tempat yang indah..sangat2 indah..moga2..kamu jumpa jalan kesana..tanpa sebarang halangan...cari jalan ke sana dengan AL Quran dan Hadith..yaa..Assalammualaikum





dia hilang di pandangan ku....

Allahuakhabar...Allahuakhabar......(Laungan Azan)

astaghfirullah..aku bermimpi rupanya....
siapakah dia? aku tertanya.....mungkinkah dia itu.....
hmmm..biarlah...itu semua rahsia ALLAH...

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

3 comments:

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia