-->

Tuesday, June 19, 2012

Pesan Naqib aku...
"Hai orang-orang mukmin, jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu".
(Surah Muhammad ayat 7)



Sering kali Naqib aku pesan pada ku..


"jangan risau Khai, jika kita tolong agama ALLAH, yakinlah ALLAH akan tolong kita"


seringkali ayat ini memotivasikan aku, dan sering kali naqib aku ulang ulang ayat ini..
supaya aku tidak menjadikan kesibukan sebagai seorang pelajar menjadi alasan untuk aku tidak membuat gerak kerja Islam..


itulah salah satu proses pentarbiahan dalam diri aku, sepanjang berusrah dengannya..
menanam;
"KAYAKINAN akan janji2 ALLAH S.W.T"
dalam diri....


dan..


Ayat ini jugalah yang sering aku pesan pada adik2 usrah aku sekarang...
menanam KEYAKINAN pada ALLAH S.W.T dalam diri...

dan ayat ini juga aku ingin pesan pada KAMU...sahabat-sahabat...

hmmm..andai aku terlupa satu hari nanti..pesan pada aku, ingatkan aku..kerana ntumorang adalah sahabat2 aku..

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

1 comments:

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia