-->

Thursday, September 29, 2011

Catatan Pena Padi: INI SEMUA KERJA ALLAH




بسم الله الرحمن الرحيم


"Dimulai dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang"

30/9/2011

fuh!, minggu minggu sudah merupakan minggu2 yang memenatkan...assignment, kerja persatuan, pelajaran dan banyak lagi.

serabut kepala ini bila kerja masih lagi tertunggak, pastu ditambah lagi dengan tugasan tugasan baru..

pergh...penat ooo...serabut kepala ni..dunia macam jadi begitu sempit..

ye lah, mana taknya..asyik dok pikir pasal kerja ja...hmmmmmm(mengeluh)

bila kita mula tension..biasa lah, darah muda nih cepat lah naik..sampaikan, kata2 kasar terkeluar daripada mulut ini, ketika kita masih lagi sedar..pergh..malunya aku dengan diri aku ni..

haha..luckly!!...aku ada abng usrah..selalunya, kalau aku ada masalah, aku pi jumpa dia..(teringin nak berjumpa dengannya)


INI SEMUA KERJA ALLAH


ALLAH S.W.T memakbulkan doa aku...entah macam mana, bila aku mula rasa macam memerlukannya di saat itu.. hamba ALLAH tu tiba2 muncul..haha..gembira aku..
terus dia ajak aku ngan kawan2 aku pi BERSANTAI...


tanpa perancangan, tanpa berfikir panjang atau apa kebenda yang lain...kami terus START ENJINE dan GOOOOOOOO

PANTAI MERDEKA, Kedah...hilangkan tension..wohoooo!!

MasyaALLAH!!...indahnya pantai MERDEKA..INDAHNYA CIPTAAN ALLAH...

bila tengok LAUT yang luas itu..pergh... dunia ni terasa luas kembali...hilang tekanan tadi...


Bersantai santai di tepi pantai, sembang2...lepaskan tension bersama sahabat..itu juga adalah USRAH (^_^)

manisnya erti sebuah PERSAHABAT...


Alhamdulillah...itulah ungkapan yang aku mampu ungkapkan sebagai tanda SYUKUR ku pada ALLAH S.W.T

hmmmmm...BAIK...misi menempuh ujian kerja bakal kembali..sat jaa lagi...

TABAH2!!!...

(^_^) tersenyum diri ini, dia(abng usrah aku tu) seolah olah memahami perasaan kami...seolah olah memahami diri kami...(makhluk asing kot dia nih..hah gurau jaa)


* kepada sahabat2 yang tension..saya cadangkan supaya anda pergi ke PANTAI dan sambil2 tu..mendongak ke LAGIT...akuilah kebesaran ALLAH..dan minta pertolongan Nya


Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

2 comments:

  1. bestnya dpt bersantai bersama abg usrah awak...
    ruginya saya tak dapat ikut skali

    Manan Qayyim
    Rakan Blogger

    ReplyDelete
  2. setuju. masa study di terengganu dulu, selalu berdua dengan teman sebilik berjalan di pantai, sambil makan keropok lekor. merenung lautan dan langit biru. anda buat saya rindukan saat itu. ^^

    ReplyDelete

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia