-->

Sunday, July 17, 2011

cerita HAQQ atau BATIL..Nur ALLAH membezakannaya

bila kita mendegar cerita dari orang yang fasik..mereka akan menceritakan benda2 yang kufur, seperti FITNAH...bila kita mendengar cerita dari orang mukmin..mereka akan menceritakan kepada kita cerita cerita yang benar..

TAPI PERSOALANNYA...

bagaiman kita nak tahu sama ada cerita yang kita dengar itu daripada orang mukmin atau orang yang fasik??

bersesuailah dengan hadis ini

Dari Abi Sa’id Al Khudri ia berkata : Rasulullah s.a.w. Bersabda bermaksud : “ Hati-hatilah dengan Firasat orang yang beriman, karena dia melihat dengan Nur Allah ”. (HR.At Tirmidzi - Kitab Tafsir - Surah 15 ayat : 75, Hadits No. 3138)
kita boleh mengenal melalui FIRASAT..firasat, atau boleh kita katakan sebagai KATA HATI...tapi ia hanya dijamin apabilah kita ni orang yang beriman...

persoalan kedua..

bagaimana kita nak tahu diri kita beriman atau tidak??

jwapannya..orang beriman nih sangat takut melakukan maksiat..dan sangat cinta melakukan kebaikan..

orang beriman ini mereka ada NUR

jadi..sama sama lah kita menjadikan diri kita orang beriman..supaya kita memperoleh NUR ALLAH..supaya kita dapat membezakan mana yang HAQQ(benar) dan mana yang BATIL(salah)

untuk mengubati DUNIA..kita kena betulkan MANUSIA..untuk kita betulkan manusia..kita kena betulkan HATI..untuk betulkan hati kita kena betulkan SOLAT..bila solat dah betul..baru IMAN kita POWER..barulah jadi MUKMIN PROFFESSIONAL..waAllahualam..p​eringatan buat saya dan sahabat2

Hai, thank you for visiting my blog. Hope my sharing gives some good info and benefit for you. Do drop some comments bellow to share your thought and share this article with your circle ke.

0 comments:

Post a Comment

Subscribe Us


Start Work With Me

Contact Us
KAIZAN NAZLAN
+60194501495
Kuala Lumpur, Malaysia